Klantenservice

Benieuwd naar je vraag? Hieronder staan de veelgestelde vragen en daar kan je alle informatie vinden over onder andere betalingen, levertijden, retourneren, ruilen en nog veel meer.
Staat je vraag er toch niet bij? Stuur dan een e-mail naar info@interieurliefhebster.nl.

Bestellen

Hoe plaats in een bestelling?

Selecteer je favoriete woonaccessoires uit. Dit kan je op verschillende manier doen.
Heb je alles gevonden? Leg het gewenste aantal in je winkelmandje. Je kan er nu voor kiezen om verder te winkelen of om je woonaccessoires definitief te gaan bestellen.

Wil je definitief je bestelling plaatsen, dan doorloop je de volgende stappen:

Stap 1 - Controleer je winkelwagen
Controleer nog een keer je winkelwagen. Heb je alles gevonden wat je zoekt? Je kan nu nog aantallen aanpassen of iets verwijderen. Is de inhoud van je winkelwagen naar wens klik op de knop "Bestel deze artikelen".

Stap 2 - Gegevens invullen, betaalmethode en controle
Deze stap is opgesplitst in drie kolommen. Alles overzichtelijk op één pagina.
In de eerste kolom vul je je gegevens in zoals, naam, adres en e-mailadres. Als je je bestelling naar een ander adres en/of persoon gestuurd wilt hebben, kun je dit hier aangeven. Wil je een persoonlijke boodschap toevoegen, vul deze dan in bij de opmerkingen. Hier is ruimte voor onder het totaal bedrag in de derde kolom. Je bestelling wordt sowieso altijd feestelijk ingepakt.
In de tweede kolom kies je de betaalmethode. Kies je voor iDEAL dan kan je ook gelijk je bank kiezen.
In de derde kolom controleer je nog een laatste keer je bestelling en vink je aan dat je met de algemene voorwaarden van Interieurliefhebster akkoord gaat. Vink aan als je graag de nieuwsbrief wilt ontvangen. Mocht er toch iets niet kloppen dan kan je nu nog terug om het aan te passen.
Klopt je bestelling wel, klik dan op ‘Definitief bestellen’.

Stap 3 - Betaling
Nadat je op "Definitief bestellen" hebt gedrukt wordt je automatisch naar de iDEAL omgeving van je bank gestuurd, indien je voor betaling via iDEAL hebt gekozen.
Na het doorlopen van het betaalproces, kom je terug in de webwinkel en krijg je een bevestiging van je bestelling te zien. Binnen enkele minuten ontvang je ook een bevestiging in je mailbox.

Heb je er voor gekozen om het bedrag over te schrijven, dan krijg je bij stap 3 de bevestiging van je bestelling te zien. Ook bij deze keuze krijg je binnen enkele minuten de bevestiging met alle gegevens om het bedrag te kunnen overmaken. Je bestelling wordt na ontvangst van het bedrag verzonden.

Zijn alle woonaccessoires op voorraad?

Doorgaans zijn alle woonaccessoires die je op de webshop kunt bekijken op voorraad. Deze woonaccessoires worden na ontvangst van betaling binnen 1-2 werkdagen verzonden. Het kan voorkomen dat een artikel uitverkocht is en is dan niet te bestellen, maar wel zichtbaar in de webwinkel. Deze woonaccessoires komen dan meestal op korte termijn weer in de shop op voorraad. Heb je vragen hierover stuur mij dan gerust een e-mail.

Kan ik een bestelling aanpassen of annuleren?

Het is geen probleem om je bestelling te wijzigen of te annuleren. Wel wil ik je verzoeken dit zo spoedig mogelijk door te geven. Stuur hiervoor een email naar info@interieurliefhebster.nl o.v.v. het ordernummer. Mocht de bestelling al verzonden zijn, dan is wijzigen of annuleren helaas niet meer mogelijk. Wil je de bestelling retourneren? Kijk dan bij het hoofdstuk 'Retourneren'.

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?

Nee, je hoeft geen account aan te maken om te kunnen bestellen bij Interieurliefhebster.

Wat doe je met mijn gegevens?

De gegevens die ik van je heb, zijn de gegevens die je hebt ingevuld om te kunnen bestellen. Deze gegevens worden alleen gebruikt om je bestelling naar je te verzenden. Je gegevens worden niet verspreid of verkocht aan derden. De nieuwsbrief ontvang je alleen als je dit zelf hebt aangegeven.

Wat kan ik met mijn kortingscode?

Ben je in het bezit van een kortingscode dan kan je deze invullen bij het afrekenen. Per code kunnen de voorwaarden verschillen. Je kan altijd maar één kortingscode per bestelling gebruiken.

Betaling

Wat zijn de verschillende betaalmogelijkheden?

Betalen kan op de volgende manieren:

1. iDEAL
2. Bankoverschrijving
3. Bancontact (voor Belgische klanten)
4. Creditcard (Visa / MasterCard)
5. PayPal

Kies je voor iDEAL of Bancontact dan kun je direct tijdens het plaatsen van je bestelling de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving op basis van de specifieke beveiligingsmethode van je eigen bank. Het is belangrijk om altijd na betaling terug te keren naar de website, hierdoor kan de bestelling volledig afgerond worden. Mocht je niet terugkeren na betaling, dan kan er een vertraging zitten in het ontvangen van de orderbevestiging en het kan betekenen dat het niet duidelijk is of de betaling gelukt is, waardoor we contact met je zullen opnemen om dit te overleggen.

Wil je liever het bedrag zelf overschrijven, maak dan na het ontvangen van de e-mail met de bestelbevestiging het verschuldigde bedrag over. Vermeld bij je betaling je ordernummer. Deze kun je terugvinden op de bestelbevestiging. Je bestelling blijft 7 werkdagen gereserveerd, mocht in die periode de betaling niet binnen zijn, dan vervalt je bestelling. Na ontvangst van je betaling, wordt de bestelling naar je verzonden en sturen wij je een verzendbevestiging.

Welke betalingsopties zijn er voor bestellingen vanuit België en Duitsland?

Op dit moment zijn meerdere opties:

1 - Vanuit België kan je via Bancontact betalen
2 – Je kan gebruik maken van een overschrijving (banktransfer). Als je gebruikt van betaling via overschrijving (banktransfer) houdt dit in dat je na ontvangst van de factuur 7 werkdagen de tijd hebt om het factuur bedrag over te maken naar Interieurliefhebster. Zodra het bedrag is bijgeschreven op onze rekening, wordt je bestelling direct verstuurd en krijg je hier een bevestiging van. Mocht je binnen 7 werkdagen (ingaande vanaf de dag na je bestelling) niet het bedrag hebben overgemaakt, dan vervalt automatisch je bestelling.
3 - Betalen via PayPal. Hier heb je zelf een PayPal account voor nodig. Dit kan vanuit België en Duitsland.

Verzending

Binnen hoeveel dagen wordt mijn bestelling bezorgd?

1-3 werkdagen binnen Nederland 2-3 werkdagen België en Duitsland 3-4 werkdagen.

Het bovenstaande is een indicatie van PostNL en kunnen wij je op basis van deze gegevens geen garantie verlenen t.a.v. de bezorging.

Wat zijn de verzendkosten?

De kosten voor verzending neemt Interieurliefhebster deels voor haar rekening. Voor elke bestelling wordt € 4,95 (NL) doorberekend (i.p.v. € 6,75). Bestellingen vanaf € 50,00 worden gratis bezorgd in Nederland.

De verzendkosten naar België zijn € 7,95 en Duitsland € 9,95.
Orders vanaf €75,00 worden gratis bezorgd in België en Duitsland. De tarieven voor verzending via PostNL zijn van toepassing op pakketten tot 30kg.

Kan ik zelf bepalen waar en wanneer ik mijn bestelling in ontvangst neem?

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om dit bij je bestelling gelijk door te geven. Je kunt wel altijd direct na je bestelling een bericht naar mij sturen met je bezorgwensen, dan kijk ik wat er mogelijk is.

Kan ik mijn bestelling bij iemand anders laten bezorgen?

Het is mogelijk om je bestelling op een ander adres te laten afleveren dan het factuuradres. Dit kun je aangeven tijdens het bestelproces door de optie 'ander afleveradres' te selecteren. Je kunt daarna het gewenste adres invullen. Mocht je daarbij een persoonlijk bericht willen toevoegen voor de ontvanger (bijvoorbeeld bij een cadeau), gebruik hier het invulveld 'opmerkingen' voor. Wij voegen dan een kaartje met je persoonlijke tekst toe.

Kan mijn bestelling ook als cadeau worden verzonden?

Jazeker! Alle bestellingen worden sowieso leuk ingepakt. Wil je iets bijzonders, bijvoorbeeld i.v.m. een verjaardag of voor de feestdagen geef dat dan door in het opmerkingenveld. Je kan ook een persoonlijke boodschap meegeven aan een bestelling. Deze kan je ook vermelden in het opmerkingenveld bij het afronden van je bestelling. Wil je het pakket direct bij iemand anders bezorgd hebben, vul dan een ander afleveradres is. Let op: De volledige bestelling wordt op dit adres bezorgd. Het is niet mogelijk om 1 bestelling te splitsen op meerdere afleveradressen.

Kan ik mijn bestelling ook komen ophalen?

Bij uitzondering eventueel wel. Stuur mij vooraf even een e-mail, dan ontvang je een kortingscode voor de verzendkosten mocht je bestelling on der € 50,00 uitkomen. Het afhalen kan alleen op afspraak.

Do you send to other country's / worldwide?

Yes, we do. At this moment it is possible to select a few countries in the shopping bag. If you live in another country, please send me a email, with the products you wish to order and to which country it should be send. I will check the delivery cost and come back to you with that information. Then you can decide if you would like to order. E-mail to: info@interieurliefhebster.nl

How much are the shipping rates to other countries?

Some of the countries, you can select in the shopping bag. If your country is not in that list, please send me an email. E-mail to: info@interieurliefhebster.nl

Retourneren

Kan ik een bestelling of een gedeelte van een bestelling retourneren?

Wil je een aankoop retourneren? Dat is geen probleem. Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je artikelen retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Stuur je een deel van je bestelling retour, dan krijg je alleen het aankoopbedrag van het retour gestuurde artikel terug.

De kosten voor het retour sturen van je artikel (en) naar de webwinkel zijn voor je eigen rekening. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal je bestelling met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd moeten worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@interieurliefhebster.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits de order al in goede orde retour ontvangen is. Let op: Het is niet toegestaan om het product te gebruiken of uit te proberen dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van de bestelling vast te stellen. Is het product toch teveel gebruikt of onnodig beschadigd dan mag Interieurliefhebster daar kosten voor in rekening brengen. Mocht je aankoop bij levering beschadigd zijn, volg dan de procedure zoals beschreven bij de vraag: Wat moet ik doen bij schade aan het product?

Kan ik producten ruilen?

Als je een artikel wilt ruilen, voor bijvoorbeeld een andere kleur of een ander artikel, volg dan de procedure zoals beschreven onder: Kan ik een bestelling of een gedeelte van een bestelling retourneren? De bestelling van het nieuwe artikel geldt als een nieuwe bestelling. De verzendkosten voor deze nieuwe bestelling worden dan ook in rekening gebracht.

Wie betaalt de retourkosten?

Tenzij anders overeengekomen (bv. bij gebreken) zijn de kosten voor het retourneren voor je eigen rekening. Zorg dat je het pakket voldoende frankeert. Indien het pakket niet voldoende gefrankeerd is, verrekenen wij de te weinig betaalde portokosten met het terug te storten bedrag van de bestelling.

Je bestelling moet ongebruikt en onbeschadigd in de originele product verpakking worden teruggestuurd. Zorg dat je het pakket weer goed inpakt, zodat het niet kan beschadigen onderweg. Let op: Indien ik bij het ontvangen van het geretourneerde moet concluderen dat het geretourneerde niet compleet, gebruikt of beschadigd is of waarvan de complete product verpakking niet compleet is, dan kan ik hiervoor helaas geen geld teruggeven.

Wat moet ik doen bij schade aan een artikel?

Is je bestelling beschadigd aangekomen? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Stuur dan gelijk een e-mail met een beschrijving van je klacht, liefst met een foto van de beschadiging naar info@interieurliefhebster.nl.
Als je dit doet voor je het product terugstuurt, kunnen we samen de mogelijkheden doornemen om het geval naar tevredenheid op te lossen.

Wat moet ik doen als er iets mis is met mijn bestelling?

Mocht er iets mis zijn gegaan met je bestelling, je hebt bijvoorbeeld een verkeerde kleur van het product ontvangen, neem dan contact op. Liefst via een e-mail of whatsapp. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om te bespreken op welke wijze je bestelling in orde gemaakt kan worden.

Klachten

Ik heb een klacht, hoe kan ik deze kenbaar maken?

Als je een klacht hebt, dan hoor ik dat graag en zoek ik graag een oplossing samen met jou. Maak je klacht kenbaar door een e-mail te sturen naar info@interieurliefhebster.nl en beschrijf daarin zo goed mogelijk je klacht. Ik kom binnen 48 uur met een reactie en zal mijn uiterste best doen je klacht op te lossen.
Mocht je klacht gaan over een mankement van het gekochte product, kijk dan eerst even onder het kopje ‘Retourneren’. Misschien staat daar het antwoord al vermeldt.

Wat te doen als wij er samen niet uitkomen?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@interieurliefhebster.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Sinds 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Account

Moet ik een account aanmaken?

Nee, je hoeft geen account aan te maken om woonaccessoires te kunnen bestellen. Uiteraard hebben we wel wat informatie nodig om de producten aan je te kunnen leveren. Zie voor meer informatie het antwoord bij de vraag "Wat doen jullie met mijn gegevens?" onder het kopje 'Bestellen'.

Privacy Statement

Is er een privacyverklaring?

Privacyverklaring Interieurliefhebster

Versie 0.3
Deze pagina is voor het laatst aangepast op 22-03-2022

Interieurliefhebster respecteert de privacy van alle gebruikers van de Interieurliefhebster website en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je Interieurliefhebster verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. In deze privacyverklaring krijg je meer informatie over hoe Interieurliefhebster omgaat met de persoonlijke gegevens die via deze website worden verkregen.

Afhandelen bestellingen
Als je een bestelling plaatst, heeftInterieurliefhebster je naam, e-mailadres, afleveradres, telefoonnummer, IP-adres en betaalgegevens nodig om je bestelling uit te voeren en je van het verloop daarvan op de hoogte te houden.
Deze gegevens worden tot één jaar na de afronding van je bestelling bewaard en zeven jaar daarna (wettelijke bewaartermijn).
Interieurliefhebster werkt samen met de volgende bedrijven om jouw bestelling te kunnen verwerken:
  1. Shopify (webwinkelsoftware, webhosting en regulier e-mailverkeer)
  2. Shopify Payments en PayPal (betalingsproviders)
  3. MyParcel en PostNL (verzenden en logistiek)
  4. Webwinkelkeur (beoordelingen)
Deze bedrijven ontvangen hiertoe bovengenoemde gegevens.

Contact
Via de website kun je op verschillende manieren met Interieurliefhebster in contact komen.
  1. contactformulier
  2. productvraag
  3. e-mail
  4. telefoon
  5. social media
De gegevens die Interieurliefhebster hierbij verzamelt zijn: naam, e-mailadres, telefoonnummer en IP-adres. Deze gegevens worden maximaal 1 jaar na het laatste contact bewaard. Op deze manier weten we zeker dat we je snel kunnen helpen bij eventuele vervolgvragen.

Nieuwsbrief
Je kunt je aanmelden voor de nieuwsbrief. Wij versturen onze e-mail nieuwsbrieven met Mailerlite. Mailerlite zal je naam en e-mailadres nooit voor eigen doeleinden gebruiken. Onderaan elke e-mail die geautomatiseerd via onze website is verzonden zie je de ‘unsubscribe’ link. Je ontvangt onze nieuwsbrief dan niet meer. Jouw persoonsgegevens worden door Mailerlite beveiligd opgeslagen. Mailerlite maakt gebruik van cookies en andere internettechnologieën die inzichtelijk maken of e-mails worden geopend en gelezen. Mailerlite behoudt zich het recht voor om jouw gegevens te gebruiken voor het verder verbeteren van de dienstverlening en in het kader daarvan informatie met derden te delen.

Cookies en analyse
Deze website maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website op je computer wordt geplaatst. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen.
Deze website plaatst cookies om de volgende redenen:
  1. Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen.
  2. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies.
  3. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen.
  4. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren.
  5. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Pinterest, Instagram en diverse andere social media websites.
  6. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we het platform van Webwinkelkeur. Deze plaatst cookies voor een juiste werking.
Je kunt cookies verwijderen en het plaatsen van cookies uitschakelen in je browser, maar sommige delen van de webshop zullen dan niet goed meer werken. 

Verstrekking van gegevens aan derden
Je gegevens worden om administratieve redenen verstrekt aan de volgende bedrijven:
  1. Phinadin (boekhouder)
Op de website staan social media knoppen. Hiermee verzamelen beheerders van deze diensten je persoonlijke gegevens.
Met uitzondering van bovengenoemde partners zal Interieurliefhebster je persoonlijke gegevens nooit aan derden verstrekken, behalve als dat wettelijk verplicht is.

Externe verkoopkanalen
Bol.com
Wij verkopen (een deel van) onze artikelen via het platform van Bol.com. Als je via dit platform een bestelling plaatst dan deelt Bol.com je bestel- en persoonsgegevens met ons. Wij gebruiken deze gegevens om jouw bestelling af te handelen. Wij gaan vertrouwelijk met je gegevens om en hebben passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om je gegevens te beschermen tegen verlies en ongeoorloofd gebruik.

Marktplaats.nl
Wij verkopen (een deel van) onze artikelen via het platform van Marktplaats.nl. Als je via dit platform een bestelling plaatst dan deelt Marktplaats.nl je bestel- en persoonsgegevens met ons. Wij gebruiken deze gegevens om jouw bestelling af te handelen. Wij gaan vertrouwelijk met je gegevens om en hebben passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om je gegevens te beschermen tegen verlies en ongeoorloofd gebruik.

Beveiliging
De beveiliging van jouw persoonsgegevens is zeer belangrijk. De beveiliging wordt daarom continue geoptimaliseerd.
De bestelprocedure van de Interieurliefhebster webshop is goed beveiligd. Alle gegevens worden via een zogenoemde SSL-verbinding verzonden.

Inzage, wijziging of verwijderen
Als je vragen hebt over je persoonsgegevens of deze wilt inzien/wijzigen/verwijderen kun je altijd contact met Interieurliefhebster opnemen via de contactgegevens onderaan deze privacyverklaring.
Je hebt hierbij de volgende rechten:
  1. recht op vergetelheid
  2. recht om je persoonsgegevens in te zien, aan te (laten) passen en/of verwijderen
  3. recht om je persoonsgegevens over te dragen
  4. recht op beperking van verwerking
  5. bezwaar maken tegen bepaald gebruik
Om misbruik te voorkomen kunnen wij je daarbij vragen om je adequaat te identificeren.

Klacht indienen
Natuurlijk helpen wij je graag verder als je klachten hebt over de verwerking van je persoonsgegevens. Op grond van de privacywetgeving heb je ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens tegen deze verwerkingen van persoonsgegevens. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.

Contactgegevens
Interieurliefhebster
Rigolettostraat 10
3816 TR Amersfoort
Nederland
T 06 54 320 275
E marielle@interieurliefhebster.nl

In geval wijziging van de privacyverklaring nodig mocht zijn, dan vindt je op deze pagina altijd de meest recente informatie. 

Algemene voorwaarden

Wat zijn de algemene voorwaarden?

Algemene Voorwaarden voor leden Stichting WebwinkelKeur

Inhoudsopgave:
Artikel   1 - Definities
Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel   3 - Toepasselijkheid
Artikel   4 - Het aanbod
Artikel   5 - De overeenkomst
Artikel   6 - Herroepingsrecht
Artikel   7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel   8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel   9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepings recht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van pro-ducten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toe-komstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht. 
  8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of dien-sten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in de-zelfde ruimte zijn samengekomen.
  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Interieurliefhebster
Rigolettostraat 10, 3816 TR Amersfoort;
Telefoonnummer: +31654320275
E-mailadres: marielle@interieurliefhebster.nl
KvK-nummer: 55763707
Btw-identificatienummer: NL002143116B91

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit:

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
-    de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
-    de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
-    een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

Artikel 3 - Toepasselijkheid 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voor-waarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elek-tronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten. 
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  • de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van verzending;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
  • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
  • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
     

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden op-geslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen
    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eer-ste levering.
  7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten. 

Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product,  kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. 
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit. 
Bij levering van diensten:
  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping 

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht   

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven  in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 
    a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    d. die snel kunnen bederven of verouderen;
    e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    f. voor losse kranten en tijdschriften;
    g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
    h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaal-de datum of tijdens een bepaalde periode;
    b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    c. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen ge-bonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toe-gestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: 
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zet-fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet ver-plicht het product volgens de foutieve prijs te leveren. 

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
  4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. De garantie geldt niet indien:
  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anders-zins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
  • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen. 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging onder-vindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding. 
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde op-zeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde te-gen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.


Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze ver-lengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedra-gen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
     

Artikel 14 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
     

Artikel 15 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.